سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زن‏

v      نقش زنان در انقلاب و جنگ، یک نقش تعیین‏کننده بود.

v    این عاطفه‏اى که زن و مرد نسبت به هم ابراز مى‏کنند، به آرامش درونى خانواده کمک مى‏کند. اینجاست که زن یک نقش اساسى ایفا مى‏کند. بعضیها خیال مى‏کنند اگر زنى کارش عبارت از همان کار داخل خانه باشد، این اهانت به زن است؛ نه، این هیچ اهانت نیست؛ بلکه مهمترین کار براى زن، این است که زندگى را سر پا نگه‏دارد.

v      زنان مسلمان باید در تمام شئونات زندگى فردى و اجتماعى، حضرت فاطمه‏ى زهرا(سلام‏اللَّه‏علیها) را الگو قرار داده و پیروان راستین آن حضرت باشند.

v      نباید زنان به سمت تجمل‏گرایى سوق پیدا کنند.

v      شخصیت زن که به برکت انقلاب اسلامى احیاء شد باید با پرهیز از تجمل‏گرایى حفظ شود.

v      زن هم مى‏تواند به بالاترین مقامات از لحاظ معنوى برسد.

v      زن مسلمان باید در راه فرزانگى و علم تلاش کند.

v    زن باید تبرّج - یعنى خودنمایى - نداشته باشد؛ ممنوع است. این، در فرهنگ اسلامى ممنوع است. زن باید خودنمایى نکند. اگر محیط جامعه، محیط خودنمایى زن شد، به کلى همه چیز به هم مى‏ریزد و اولین چیزى هم که ضربه مى‏بیند، امور جدى جامعه است. خانواده، سلامت جوانها و عفاف و عصمت آنها ضربه مى‏بیند.

v      ورزش زنان، کار لازمى است. زنان هم نصف جمعیت کشورند؛ باید ورزش بکنند؛ اما محیط ورزش زنان، بایستى به گونه‏یى باشد که با حدود اسلامى، مطلقاً مساسى پیدا نکند.

v     

v      زنِ امروز ایران، در صحنه‏ى علم و سیاست و هنر و در گونه‏گون فعالیتهاى اجتماعى، از گذشته بسى فعالتر و میدان‏دارتر است.

v      ‏زن اسلامى، شخصیتى است که راه و هدف را تشخیص مى‏دهد و براى آن فداکارى مى‏کند.

v      دختر شلوار تنگِ لباس چسبان پوشیده، وقتى سوار یک دوچرخه‏ى تشریفاتى هم بشود و در خیابان بیاید، این تبرج است.

v      اگر در کشورى زنان آن کشور بتوانند به آن صفا و معنویت و رُقاء و تعالى فکرى برسند، هیچ مشکلى در آن مملکت باقى نمى‏ماند.

v      اسلام فعالیت اسلامى زنان را با رعایت حجاب و حدود اسلامى تشویق مى‏کند.

v      اسلام با کار کردن زنان نه تنها موافق است، بلکه تا آن‏جایى که با شغل اساسى او که مهمترین شغل اوست - یعنى تربیت فرزند و حفظ خانواده - مزاحم نباشد، شاید لازم هم مى‏داند.

v      آن زنى که خود را در دامنه آن قله‏یى مى‏داند که در اوج آن حضرت فاطمه‏ى زهرا(علیهاالسّلام) _ بزرگترین زن تاریخ بشر _ قرار دارد، زن ایرانى است.

زن در کشور ما، سرباز خط مقدم انقلاب شد.

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی

By Ashoora.ir & Blog Skin